Autor Magazine

Autor Awesome Award 2016: Alchimia & Ana Barbu

Autor continuă demersul început în urmă cu trei ani şi premiază cei mai fresh şi talentaţi designeri de bijuterie contemporană, dintre cei selectaţi pentru a expune în cadrul târgului.

Autor Awesome Award este menit să ajute un tânăr designer emergent, să dezvolte atât partea conceptuală, cât şi cea de tehnică. Premiul este oferit în parteneriat cu Alchimia Jewellery School şi constă într-un curs intensiv de două săptămâni, în Florenţa, Italia. Câştigătorul ediţiei din 2016 este Ana Barbu|Uzura, care a sedus publicul prin demersul său creativ constant şi a convins juriul de seriozitatea sa, printr-o colecţie de bijuterie unitară, puternic personală şi atipică. Autor îşi propune în continuare să susţină creaţia tânără de bijuterie contemporană prin generarea unor premii şi contexte, menite să impulsioneze tinerii designeri în plină ascensiune.

În cele ce urmează, Ana ne împărtăşeşte despre cum a decurs întâlnirea sa cu Alchimia şi care au fost aspectele care au ieşit în evidenţă din toată experienţa:

“Şcoala de Bijuterie Contemporană Alchimia era pentru mine un fel de Mecca a soluţiilor, într-un context în care, în ultima vreme tot căutam o soluţie mai rafinată de a transformă gunoiul în aur. Înainte să ajung acolo, eram ataşată de un mod de lucru destul de pripit, în care observ un obiect, îl curăţ, încerc să îl fac mai rezistent şi apoi îl montez într-un metal preţios, de regulă argint. Save and exit. Cea mai mare parte a muncii mele era, nu designul, cât colecţionarea. Nu pot să spun că cele două săptămâni la Florenţa au schimbat radical acest mod de lucru, însă categoric mi-au dat o nouă perspectivă şi mi-au oferit, cred, multe din soluţiile pe care le aşteptam.

La începutul atelierelor, am prezentat un portofoliu şi o intenţie, iar profesoarele de la cursurile intensive, Lavinia Rossetti şi Marzia Rossi, mi-au sugerat o direcţie de lucru, respectiv experimente pe material şi exacerbarea atenţiei când vine vorba de detaliile tehnice ale bijuteriei. Pe lângă recomandări de ordin general, cu privire la felul în care poate fi tratat materialul, am învăţat numeroase trucuri care avantajează din punct de vedere estetic metoda mea. Marzia şi Lavinia au reacţionat foarte bine la stilul meu şi au ştiut exact ce mi-ar prinde bine să învăţ; cum a fost de altfel, pentru toate cele şase studente de la cursul intensiv, care au primit fiecare un curs personalizat.

În privinţa echipamentelor am rămas la un instrumentar de bază, pentru că nu este nevoie de un număr mare de unelte pentru a produce un design bun, iar pentru proceduri complicate, care necesită echipament special, Alchimia recomandă fie să te specializezi pe domeniile respective, fie să apelezi la specialişti.

O cantitate impresionantă de informaţie concentrată într-o întâlnire de o oră pe săptămână, am primit de la Doris Maninger, una din fondatoarele şcolii. Doris are o experienţă de peste 20 de ani în bijuterie şi dintr-o privire poate să descopere problemele unei bijuterii şi soluţiile care o pot transformă într-un obiect perfect; chiar şi o simplă discuţie cu ea poate fi revelatoare.

Călătoria la Florenţa, un oraş al meşteşugurilor tradiţionale, a fost o experienţă de studiu integrală. După cursuri, am vizitat numeroase ateliere care şi-au rafinat metodele de lucru pe parcursul a câtorva generaţii şi am stat de vorbă cu artizani din diverse domenii, lemn, hârtie, finisaje, restaurare, dar şi cu colecţionari pasionaţi. Am învăţat pentru a nu ştiu câta oară că nu există o cale rapidă şi uşoară, ci numai răbdare şi perseverenţă.”

 

Follow Autor via Email